Jag måste gjort något riktigt bra


Jag gör mitt bästa för att smyga. Lägenheten badar i mörker, bortsett från det mjuka skenet från hans sänglampa. Han sover, tänker jag och grimaserar illa åt dörrens knarrande när jag försöker stänga den så ljudlöst som möjligt. Fan, jag borde gå till en naprapat, tänker jag och suckar åt min värk i ryggen och åt dom två kommande långpannorna på jobbet som jag vet kommer förvärra. Den börjar bli värre nu. Känns även när jag inte jobbar. Dåligt tecken. Och jag hummar trött för mig själv och smyger in i sovrummet och… Totalsmälter.

Där ligger han. En pojkvän så mycket finare än vad jag egentligen förtjänar. Och blotta synen av hur fridfull han ser ut när han ligger där och sover får mig att le och andas djupt för att inte börja gråta av ren och skär glädje. Och jag böjer mig ner och kysser hans panna och tänker jag måste ha gjort någonting riktigt bra för att välsignas med hans kärlek. Och när jag kryper ner intill hans varma, vackra kropp är allt vad värk, långpannor och naprapater heter som bortblåsta.

Jag måste ha gjort något riktigt jävla bra för att få dig i mitt liv, tänker jag innan jag somnar.

17 kommentarer

Filed under Uncategorized

17 responses to “Jag måste gjort något riktigt bra

  1. There you go! Bara du spanar in Mowgli lite när han inte vet om det, så lossnar skrivkrampen :). Tur att du har obegränsad tillgång till honom!

    PUSS

  2. Ohhh… vilka mysiga ord och känslor.. så vill jag med känna.. *L*

  3. Kärleken är underbar 🙂

  4. Oh baby. Jag är i staden din om en vecka. Åker upp på onsdag eftermiddag. Stannar till söndag nån gång. Puss

  5. She

    … och det är säkert precis vice versa, när Mowgli står i smyg och kikar på sin älskade också.. 😉

    • det tror jag inte. han säger jag ser ut som en sovande bäver.

      fast nu kanske jag ljög 🙂 vi skyller på min övertrötthet. då måste man bara hitta på saker ibland.

  6. Åhå, så fint. Här sitter jag och dumflinar, och klockan är inte ens nio. Men durå, du är inte så tokig du heller. Tror att Tärningen eventuellt har samlat på sig rätt mycket bra karma, han med.

    • Haha, ja kanske har han det kanske. Oavsett vilket det är – eller om det ens har med karma att göra – så är jag sådär överjävligt glad att NÅN har gjort nåt bra 😛
      Och sen tycker jag att vi borde ta o ses snart igen o ta en öl eller fem.

  7. Så vackert. Men så är ju också kärlek i sin renaste form det finaste som finns.

  8. vackra ord. kärleken är god längst där inne. vi förtjänar alla att smaka på lyckan

Kommentera

