Om att låtsas ha fallenhet för bakning


Jag gör äppelpaj. Smulpaj närmare bestämt. Och jag har en känsla – kalla det kvinnlig intuition – som säger mig jag liksom misslyckats lite halvt. Hur man nu bär sig åt för att misslyckas med en smulpaj.

Men när Mowgli väl läser upp för mig hur man ska göra så har jag ju redan gjort fel. Men det säger jag förstås inte högt. För det vore att erkänna ett nederlag och det tänker jag inte göra. Och det blir nog bra ändå. Det intalar jag i alla fall envist mig själv.

Nu sitter jag här och tittar titt som tätt till den i ugnen. Det bubblar och fräser och spottar och jag får liksom bilder av Mowglis geggsörjdrink från i morse. Helvete, tänker jag. Han dödade mig inte – han förgiftade bara mina husliga talanger! Vik hädan, jäkla förbannelse!

Det blir intressant det här. Tror Mowgli får smaka först.

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Om att låtsas ha fallenhet för bakning

  1. Jag hade LÄTT kunnat misslyckas med en smulpaj. Inga konstigheter. 🙂 P&K!

  2. Ok 1.. Stackars dig som fick dricka sörjan! Det är ju kärlek om något att du gjorde det 🙂

    2.. Slår vad om att din paj är bättre än någon han skulle lyckas göra, hehe. Power to the women! Puss

    • Haha… Drack faktiskt inte upp halva ens. MEN det var ett ENORMT glas sörja och jag FÖRSÖKTE verkligen 😉

      Haha, min paj.. Jag tror faktiskt Mowgli vinner vara-bäst-i-köket-tävlingen om jag ska vara ärlig. Jag har inte intresset. Men pajen var faktiskt inte så tokig ändå, fast den är mkt godare idag än den var igår 🙂

  3. Kan inte låta bli att undra vad det egentligen va i den där geggiga sörjan?! 🙂

  4. Söta söta söta du! Jag gissar att du är en av FÅ som orkat sig igenom alla tre kapitel av det som formar mitt så kallade liv det sista året. Och dessutom lyckas du producera kommentarer på alla tre. Jag är mållös. Ville bara säga TACK här hos dig, ska svara bättre hos mig.

    Och hallå… Du har massa andra kvaliteter… Skit i bakning… Ett hett tips är den där frusna smulpajsvarianten från Ekströms. Köp en rabarber-sats och låtsas att du har gjort den själv. Går han inte på det får du förvrida huvudet på honom med dina andra talanger :D.

    PUSS

    • Åh finaste du 🙂 När jag väl börjat läsa ordentligt så var jag liksom hooked. Kände igen mig för mycket och blev dessutom lite arg på han M osv.. tack själv för att du delar med dig av dina historier.
      Haha.. ja, jag får hoppas jag har andra kvaliteter, för bakning är inte ett av mina största intressen anyways 😉 Får försöka sjunga honom glad istället. Eller ramla och slå mig lite oftare när han ser så han kan skratta gott åt mig – det är nämligen en annan talang jag har. jag kommer nog på nåt haha..

      Puss på dig!

Kommentera

