My baby fyller år


Han halvskriker i mitt öra att han inte fått böter och ljudet är så högt att det ringer lite i mina nyvakna öron, men jag kan inte annat än att skratta åt honom.

– Jag sprang heeela vägen till bilen för jag var så nyfiken och skulle egentligen bara ringa och säga det och jag är såå andfådd! WHAT A FABULOUS DAY BABY!! Ingen böter! WOHOO!!

Och jag ligger där och skrattar åt hur han låter som ett upprymt barn, alltmedan mitt hjärta svämmar över av kärlek och jag tänker att det är märkligt hur födelsedagar kan påverka människor. Och lite fint. För min egen födelsedag slutade sen ett par år tillbaks att påverka mig särskilt mycket; jag känner mig fortfarande som när jag var arton och brukar halvt glömma bort att jag ens fyller år, just för att det där med min ålder inte betyder någonting för mig egentligen. Tycker det är lite småskönt att slippa den där uppmärksamheten och blir mest generad när folk sjunger för mig och ger mig presenter. Därför blir jag alltid lika glad när jag ser människor fortfarande bli extatiska över sina födelsedagar. Som han. Min fina, bowlingfantast till pojkvän.

Grattis baby. Du anar inte hur glad jag är att du stulit mitt hjärta.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “My baby fyller år

  1. Torkel

    Du, vilken jävla skön kille du verkar ha. Ta hand om honom idag 🙂

  2. Linda

    Haha, det var roligt. Måste säga att du skriver så himla fint. Fortsätt så 🙂

Kommentera

