Oh baby, let’s have another fight?


Vi sitter i bilen och bråkar som vanligt. Och det skrattas och jag biter i luften efter hans fingrar och vi kallar varandra för diverse ogulliga saker. Precis som det brukar vara. Och vi åker till lägenheten han bodde i med ett utav sina ex en gång och jag säger att fyfan vilka helvetes fula hus och han blir lite stött och säger något dumt tillbaks och jag skrattar så ögonen tåras. Och jag förklarar jag snackat skit om husen, som han för övrigt själv just sagt är jättefula, och inte om honom och han kontrar med att säga något om att jockeys brukar vara små och smala när jag berättar om hur min pappa (som under åren varit ganska, läs mycket, överviktig) red galopphästar som ung och jag känner hur min ‘försvara-familjen-knapp’ trycks på och jag blir en liten terrier som skäller högre än jag bits…

Och så bryter båda ihop igen. För vi kan visst inte bråka på allvar. Och jag skrattar så det gör ont i magen och säger högt och bestämt att det inte är samma sak att snacka skit om farsor som att snacka skit om hus som alla tycker är fula och vi tjafsar fram och tillbaks och jag kan inte sluta tänka att herrefuckingshit vad jag tycker om honom.

Och vi fortsätter hela dagen. Han fäller mig mitt i Stadium och där sitter jag på golvet och folk glor och vi garvar och hela Täby tycker nog vi är dumma i huvudet. Och han bråkar med en galen tant på McDonaldstoaletten och jag skrattar där jag sitter på andra sidan dörren och trots att jag hör hur förbannad han är kan jag inte låta bli att svälla av stolthet och jag svär att om jag låtit lite mer som Tsatsikis farsa hade jag skrikit ”Stolt som tuppen” på greksvenska när jag hör hur han ryter åt tanten att ”Jag väntar faktiskt på min flickvän!”.

Och ja… Vi är nog rätt märkliga vi två, men det är precis som det ska vara. Och när jag sitter där i soffan och dricker kaffe med honom och hans föräldrar och lyssnar på när hans pappa spelar ukulele och tittar på kort och diskuterar musik, kan jag inte tänka mig någon annan på hela jorden som jag hellre vill vara med. För fan… jag minns inte när jag senast var såhär glad. Och jag tycker om hans päron. Och jag tycker om deras röster och sättet dom småkivas med varandra på.

Och så tänker jag att sådär, precis sådär, vill jag också ha det om X antal år. Jag vill fällas till marken mitt i Täby Centrum och bli biten hårt i underläppen i rulltrappan så att det tåras i ögonen och gräla så att tårarna rusar ikapp med skrattet och spilla kaffe över varandra och snubbla på stolar och bara… Känna mig så jävla älskad.


6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Oh baby, let’s have another fight?

  1. Känns som om du är precis var jag är just nu. And it’s a fucking fabulous place to be.

    Ta in allt bara och låt dig golvas (eller fällas, om det passar dig bättre ;)) av känslan. Det gör bara ondare om man kämpar emot, haha…

    Puss och god natt

    • Tro mig, den här gången har jag inte en tanke på att ens FÖRSÖKA kämpa emot. Dörrar, fönster, takluckor – allt står på vid gavel och jag vet det är lite farligt, men fan.. Den här gången tror jag verkligen verkligen att det kan bli nåt jävligt bra. Och jag hoppas 😉

      Och btw.. det är härligt att läsa att du o T kommit till skott ni med.

      Puss puss

  2. Torkel

    Ibland kommer jag på mig själv att vilja vara den där killen du skriver om. För du verkar vara en så underbar tjej. Dessutom skriver du helt amazing.

    Ha en bra måndag vad du nu ska göra.

    Kram

    • haha, du är söt du. Tack. Och du kommer nog hitta en tjej som låter dig vara killen hon skriver om en dag 😉

      Ha en underbar måndag du med.
      Kramar

  3. Här snubblar jag runder i din blogg, riktigt kul att läsa.. Asså shit gud asså de ni har funnit verkar ju vara helt amazing!! Hoppas att jag nångång kan hitta desamma! kramis

    • Oj hade visst helst missat din kommentar 😛 Kul att du gillar den! Jadu.. Det vi funnit är inte dumt i alla fall, det är en sak som är säker. Har haft tur. Det blir nog din tur med snart 🙂 Kram!

Kommentera

