You always want what you cannot get…or?


Han på Andra Sidan Havet hör av sig. Egentligen gjorde han det för att det var min födelsedag och han ville säga grattis. Och att han saknar mig. Och jag svarar. Tack, skriver jag. För mer har jag faktiskt inte att säga. Allt är sagt redan. Och han frågar om han får skriva brev till mig igen. Om det bryter mot reglerna.

Jag undrar vilka regler han menar, för jag har aldrig satt upp några. Bara bett honom att hålla distans. Och acceptera mitt val. Jag är inte regel-typen. Men jag förstår inte hur han tänkt det där med att hålla distans.. Och jag säger det till honom.

Tystnad.

Och jag undrar varför det är så att dom alltid vill ha en som mest när man brutit sig ur..?

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “You always want what you cannot get…or?

  1. Anna

    Är det inte så för många av oss, att vilja ha det vi inte kan få? Det är så lätt att bygga drömmar om den perfekta tillvaron då, för man vet ju ingenting.
    Vi fungerar ju så, oavsett vad det handlar om. Det svåråtkomliga har det största värdet. En bil, en resa, en kärlek… Även om man vet att det är dumt.

    (och nej, jag likställer inte kärlek med materiella saker, menar bara att fenomenet fungerar lika i dessa situationer)

  2. Jag skulle vilja skylla på lagen om alltings jävlighet. Eller på att vissa människor är som barn. De vill ha det de inte kan få. När de KAN få det, vill de genast ha något annat.

    Grattis i efterskott sweetness!

    P&K

  3. relationskrisen

    Det är ju en klassiker. Så länge dörren står på glänt behöver man inte göra något, man känner sig trygg att man när som helst kan kliva in och ta för sig. Men så stängs plötsligt dörren och man själv får inte längre välja. Och då plötsligt får man panik. Kanske vill man inte ens ha personen, men man vill ändå ha MÖJLIGHETEN att välja. Så typiskt.

    Skönt i allafall att du har gått vidare! Så får han stå där borta med sin långa näsa. Han har ju haft sina chanser, eller hur? 🙂

    • Haha… OM han haft! Jag har nog aldrig varit så tålmodig och gett någon så många chanser i hela mitt liv som med honom. Tji fick han för det.

      Och ja… det är jättejättejätteskönt att ha gått vidare och träffat någon som inte är rädd att ta chansen när han får den.

      Massa kramar till dig

Kommentera

