You make my day


Jag vaknar och mår sådär lagom bra. Ögonen påminner fortfarande om en kameleonts utstickande, runda bollar till eyes efter det plötsliga allergichocken och jag vet inte om jag ska skratta eller tycka synd om mig själv, så jag väljer att skratta. För att det är så jag för det mesta handskas med sådana här saker. Men jag saknar honom, för det var så mycket roligare att skratta åt det när han var med och pussade mig i nacken där vi låg i sängen.

Och därför kan jag inte låta bli när jag ser hans t-shirt ligga slängd på soffan. Skuttar upp och tar på mig den och drar i samma sekund förnöjt in hans doft. Och då känns det bra. Så jävla bra faktiskt. Och så tänker jag på hur vi satt där igår i parken och drack kaffe och åt muffins och tittade på folk.

”You made my day baby. Bigtime.” skrev han när jag lämnat honom på jobbet för att själv åka in till Gamla Stan och träffa Kusin Vitamin och Lilla Korea.

Well baby, you make my day. Everyday. Jag hoppas du vet det.


2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “You make my day

  1. NU trillar polletten ner. Grönsaken hjälpte mig :). I’m slow, uppenbarligen. Eller så har jag läst för dåligt. Alternativt varit för egocenterad (who, me?)

    Men jag är mycket nöjd. Detta kan ju bara bli HUR bra som helst. Jag är sjukt glad för er skull!

    Puss till er båda!

Kommentera

