Om födelsedagsfirande


Jag har precis gått av mitt pass på jobbet. I personalrummet sitter en upphetsad Kusin Vitamin som varje gång det hörs jubel utifrån hoppar upp från sin plats och rusar bort till sportbaren för att sedan komma tillbaks, arg över Reals missar. Och jag skrattar där jag står med mascaran och tänker på Mowgli.

Mina chefer bjuder på vin och skumpa och jag får en blomma och sen vet jag inte vad som händer men jag dras nog med i stämningen på mitt fullpackade jobb och vi stannar kvar för att se klart på matchen, jag och Kusin Vitamin. Och jag klappar händer och rycks med i jubel när Barca gör mål, känner mig till min egna stora förvåning intresserad av vad som händer i matchen, och Kusin Vitamin blir tokig och vankar av och an och diskuterar med killarna som sitter vid bordet bredvid. Och mina jobbarkompisar kommer fram lite då och då och kramar på mig och säger att fan vad kul vi ska ha ikväll och jag håller med och känner hur det rycker lite i dansnerverna.

Det börjar bli dimmigt i huvudet och medan man stänger ner på jobbet höjer jag musiken och trots att jag bytt om och mina chefer säger jag är tokig, glider jag runt med ett leende på läpparna och humöret på topp och hjälper mina tjejer att samla in glas och ljus och duka upp. Allt för att dom ska få gå av sina pass och vingla ut i natten med mig och Kusin Vitamin och killarna som väntar på oss i stan.

Och det blir sent och på O-bar ska man stänga och vi hamnar på Soap för vi känner igen vakten och han släpper in oss fast inga fler får komma in. Och folk tappas bort och vi bestämmer vi ses där och där så snart det stänger och sen vet jag inte varför men jag dricker öl och tycker det smakar gott och kanske är det humöret som gör det, men oavsett vilket så spelar ingenting någon roll. Och vi dansar och slänger med håren och det skrattas och spills och skrattas och mitt i allting slår det mig helvete vad lycklig jag är och det skålar vi för.

– Snacka om att jag har bästa bordsdamen, säger en kille.

– Vafan säger du? svarar jag.

Jag har tappat min telefon under bordet, men du kan ju skriva in ditt nummer där så kan vi gifta oss imorgon, säger han.

Funkar det där ofta? frågar jag.

Och sen vinglas det ut i natten igen för Soap blir ljust och tomt och vi måste hitta Kusin Vitamin och dom borttappade pojkarna och vi står i en korsning och delar ut ciggisar till höger och vänster och vi kramas och säger hejdå och så dyker dom upp och det är ett kärt återseende. Och vi vill festa vidare men utbudet börjar bli dåligt och Mexico tjurar lite över varningarna han fått och säger han är ledsen han inte kan fixa efterfest den här gången.

Jag vet inte hur länge jag suttit på nattbussen men en kille petar lite på min axel. Han frågar om jag vill sitta innerst för jag somnar visst och kanske vill luta mig mot fönstret. Och jag ler dimmigt och skakar på huvudet och tackar men säger jag ska av snart och måste hålla mig vaken.

Sen ligger vi där, Kusin Vitamin och jag, ihopkurade båda två i soffan och orkar inte bry oss så mycket mer. Och jag vet varken när eller hur men på något sätt hamnar vi i Kusin Vitamins mammas stora säng och jag har konstiga drömmar om hur man kommer och väcker mig på morgonen och det är massor med folk som jag känner men ändå inte känner och jag käkar persikor och sitter i träd..

Och i halvsömnen sträcker jag ut handen och söker efter en varm kropp utan att finna. Och så saknar jag honom och tänker att fan så mycket bättre det är att sova på hans bröstkorg.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Om födelsedagsfirande

  1. Grattis 🙂
    Det är det bästa att sova bredvid Honom. Nära sådär underbart…med hans armar omslingrade.. 🙂 Jag sov gott inatt 😉

  2. Åh, men grattis hörredu! Puss!

Kommentera

