Jag tänker inte på dig längre


Jag sitter och läser igenom mina gamla inlägg såsom jag ibland gör. Och det slår mig hur fantastiskt mycket jag ändrat inriktning på det jag skriver. Hur mina ord inte längre genomsyras av hjärtvärk av den jobbiga sorten, osäkerhet och rädsla. Och det känns bra. Jag förändras. Förändring är bra. Förändring är det enda man kan vara säker på, det enda som är riktigt konstant.

Och det slår mig hur lite jag tänker på Honom. Han som jag tidigare skrev om hela nätterna. Och jag tycker det är lite märkligt hur lätt det är att inte tänka på honom. Hur jag inte ens behöver försöka. Hur han, utan att jag är medveten om det, bleknar. För varje dag som gått har tankarna blivit färre och idag tänker jag knappt på honom alls. Och jag undrar, var det så lätt hela tiden? Har jag gått runt med förmågan att inte tänka på honom i så många år utan att se den? Var det min egen rädsla som hindrade mig?

För ibland tror jag att det enda som egentligen krävdes var att öppna upp hjärtat. För någon ny. För just det har jag ju aldrig gjort under dom här åren, jag har aldrig låtit någon annan komma in med mer än med tåspetsen. Aldrig gett en ärlig chans. Och kanske var det där jag bet mig själv i svansen. Kanske hade jag tagit mig ur det hela långt tidigare om jag bara vetat att det var jag själv som hade nyckeln hela tiden?

Men sen tänker jag att det inte hade spelat någon roll. För tiden var inte rätt. Jag var inte redo. Och så plötsligt träffade jag Mowgli. Och jag behövde inte försöka. Jag behövde inte tänka. Jag behövde inte välja. Jag behövde egentligen inte undra. För valet gjordes åt mig. Jag var redo. Mitt hjärta var redo. Att släppa taget. Att släppa in. Och det gav bort sig självt..

Jag tänker inte på dig längre. Och det känns bättre än jag nånsin kunnat tro.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Jag tänker inte på dig längre

  1. Längtar till jag också är där!

    Massa kramar fina du!

  2. relationskrisen

    Precis så är det! Visst har du haft makten att släppa taget tidigare, att gå vidare. Men så länge hoppet finns där, så länge du inte känner att du har gjort ditt, löpt hela linan ut, vill man inte släppa. Och kanske ska man inte ens göra det. För då ligger det kvar där och gnager, då undrar man hur det kunde ha blivit om man bara….Men nu har du gjort ditt. Nu kom du till en punkt där nog helt enkelt fick vara nog. Enough is enough! Och då blir det lätt. Och självklart hjälpte det till att någon annan som var så bra kom in och tog plats i ditt liv. Låter skönt hursomhelst! Det är bara att gratulera. 🙂

    Kram

  3. Allt är precis som det ska vara

Kommentera

