‘And if you want me, I’m your country..’


– Vet du vad jag tycker om med dig? mumlar han där han ligger i sängen med mina masserande händer på ryggen.

– Nej?

– Du minns alla dom där små sakerna..

Och jag bara ler medan jag lyssnar på dom exempel han nämner och tänker att jag egentligen bara minns för att det handlar om just honom. För annars är jag ganska dålig på att minnas allt man säger till mig. Men med honom kan jag inte låta bli att lyssna och ta in, även om det ibland inte märks att jag lyssnar, för det är så lätt att förlora sig i hans läppar när han pratar. Och så lätt att gå vilse på hans mjuka hud. Så lätt att glömma tid och rum när jag andas in hans närhet…

Senare ligger jag med huvudet mot hans bröst och tittar på honom när han börjar somna in. Jag älskar att titta på honom när han inte ser mig. Speciellt när han sover och jag översköljs av den där nästan värkande ömheten och inte kan låta bli att mjukt och lätt stryka honom över kinden. Och jag känner nästan att jag vill be till Gud, fast jag inte riktigt tror på honom, och tacka för att han låtit mig träffa någon som gör mig så väldigt glad och sen tänker jag att det är helt sjukt det här, att det gått så väldigt fort, men att det ändå känns som om jag känt honom i år och som om jag liksom… hör hemma i hans armar.

– Du är fantastisk… Hans sömndruckna röst skär genom tystnaden.

Och jag blinkar förvånat till för jag är helt säker på att han sov alldeles nyss och jag vet inte om han är medveten om att jag kramar om hans bröstkorg lite hårdare eller om han märker att jag kysser hans varma bröst, men det gör ingenting. För han säger jag är fantastisk och jag är världens lyckligaste tjej när jag somnar, med huvudet mot hans bröst och läpparna mot hans nakna hud.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “‘And if you want me, I’m your country..’

  1. Suck… jag blir bara så avundsjuk vännen för hur mysigt du har det och hur fint du känner!

    Njut…

Kommentera

