Om pusspauser och om att vara inlåst på toa


– Här. Sätt den för ögonen, uppmanar Han med Bröstkorgen och räcker mig sin rutiga halsduk. Och jag ser nog lite misstänksam ut, för jag vet han tycker om att retas med mig, men jag gör som han säger.

Och han öppnar dörren och säger åt mig att följa med.

– Här får du sitta, säger han och puttar in mig i badrummet och jag kan inte låta bli att skratta.

– Meh… Ska jag sitta hääär? Hur länge då?

– Mm, där finns allt du behöver…

– Mja… Lite hårt att sova bara… muttrar jag och sätter mig på toastolen och slänger upp fötterna på handfatet och lutar mig tillbaks. Liksom förbereder mig att leva resten av mitt liv inne i hans lilla badrum och alla hans parfymer. Jag kan åtminstone sniffa hans lukt. Det känns bra.

Och så sluter jag ögonen och börjar sjunga lite för mig själv medan jag lyssnar på hur han tassar runt i lägenheten och jag lovar han känner sig asnöjd med sig själv och går runt och ser sådär belåten ut som när han lyckas dumförklara mig (eller jag dumförklara mig själv) och småskrattar medan han håller på med sitt hemlighetsmakeri.

Och helt plötsligt får jag komma ut, men INTE till köket (!!) och jag storler när jag ser han gått runt och tänt massa ljus och dukat upp för mysmiddag i vardagsrummet. Måste till och med ta kort och dokumentera det. Av samma anledning som jag inte kan låta bli att ta smygkort på honom i tid och otid, som idag när vi satt på uteserveringen och drack kaffe i solen och 15 graders värme. Jag vill minnas. Och kanske är det därför jag känner att jag måste skriva om det. För jag planerar att skriva ut alla texter jag nånsin skrivit och spara dom.

För jag vill minnas. Allt. Och speciellt honom och hur väldigt omtyckt jag känner mig när han kommer och säger att nu, nu är det minsann pusspaus..

Shit. Jag hoppas det här varar.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Om pusspauser och om att vara inlåst på toa

  1. Vad hääärligt det låter! =)
    Fick du förresten mitt lösen? Annars får jag maila det…

    kram!

Kommentera

