Ute i dimman


Igårnatt var det utgång med jobbet och mitt i allt tvingade jag med Lund och hans vänner. Vi satt och pimplade vin på jobbet efter matchen och hade högljudda diskussioner om Monkey’s senaste span Mammas Pojke och sen svepte vi shots och Monkey gjorde klart för ett yngre gäng tjejer att vi skulle vidare till O Bar.

– Alltså.. jag vill inte vara resledare. Reeeissssleeeiideeer liksom.

Och vi tog taxi till stan, flashade lite med våra taxi-VIP-kort och fortsatte våra högljudda diskussioner med den stackars föraren som ombads höja musiken gång på gång tills vi var framme och jag idkade välgörenhet och gav bort ett par cigg till en vilsen liten gubbe med massiv blå och trasig dunjacka.

På O Bar var det fullt av snyggon och inte fullt så snygga med för den delen. Blev raggad på men hade svårt att ta det seriöst när konversationen löd ungefär:

– Fan vad underbart med en tjej som gillar Toby!

– Va? Toby? Vem är det?

– Jamen låten!

– Va?

– Ja, fan låten är grym! Toby! Det var längesen!

– Alltså… snackar du om Toto?

Och det var inte bara det att han såg ut som Ray Ban-snubben på fiket som bara ääälskar med släckt lampa, och inte bara det att jag ville dö när han inte visste vilka Toto var och dessutom trodde på fullt allvar dom hette Toby.. Men jag kunde inte sluta tänka på Han med Bröstkorgen och hans röst och jag minns jag berättade för Lund hur väldigt kär jag är och att Han med Bröstkorgen känns så väldigt rätt.

Drinkarna och shotsen och vinet tog liksom aldrig slut och jag vet inte vart allt kom ifrån. Men jag vet att vi var kvar tills stängning och att Lund satte mig i en taxi.

Underbart att se dig! sa han.

– Fan vad jag ska spöa dig i Tekken igen, kontrade jag.

Och taxichauffören och jag blev värsta homies. Jag antar jag måste varit cool när jag var wasted eller så tyckte han bara synd om mig, för han stannade taxametern efter halva resan och skrattade lite åt mig och min oförmåga att hålla käften trots att jag nästan däckade.

– Nu tar du hand om dig tjejen, sa han när han släppte av mig.

– Vi ses ute i dimman nästa gång, svarade jag och snubblade ut ur bilen med ett lyckorusigt hjärta för jag visste Han med Bröstkorgen inte var långt bort nu.

Jag har ingen aning om hur jag kom upp i hans lägenhet. Har ett vagt minne om att jag satt på huk och väntade honom med ett snurrande huvud. Och jag minns jag blev alldeles varm inombords när han dök upp. Och jag minns jag kände mig lite dum när jag parkerade på badrumsgolvet för att shotsblandningarna inte ville bo kvar i min mage. Och sen minns jag att jag stapplade… Och vaknade upp i en säng som doftade honom och med armarna om en röd hink som inte alls var lika mysig och varm som Han med Bröstkorgen. Och jag stapplar ur sängen och vinglar ut i tv-rummet och hittar ihopvikta kläder. Funderar över hur dom hamnat där och varför jag inte minns han måste klätt av mig. Och så hittar jag lappen..

”Till min lilla fylleboll. Puss Baby. Hoppas du inte mår jättedåligt idag. Du ska veta jag tycker om dig så mycket även när du är jättefull och mår dåligt 🙂 Puss på näsan. Mowgli”

Och jag bara dör och känner för att skutta omkring, men jag är visst för vinglig, men jag tänker att jag måste ha träffat den finaste bröstkorgen i hela världen. Och sen inser jag att jag måste gå jobba om några minuter och ändå sätter jag mig här och skriver och tröstar mig själv med att min chef kommer att vara värre än jag idag och att jag nog har superpowers och kan bli klar i ett nafs. Vinglig.

Idag blir en intressant dag. Tolv timmar på jobbet. Tjoho.

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Ute i dimman

  1. Blir avundsjuk… ja inte på den röda spannen men på dig och Djungelboken :o)

    Kram

  2. Jag älskar toto…en av mina absoluta favoritgrupper..trodde jag var ensam om det 🙂

  3. Nä då Cain, har hört att Anders Timell har Toto som sina största idoler så ensam är du inte 🙂

    Och du Fariahn, hoppas du mår bättre snart hehe

Kommentera

