Soon to be


Klockan talar om det är mat och fyllan har äntligen börjat lägga sig. Och jag pratar i telefon med Mowgli (aka Han med Bröstkorgen).

– Vad gör du?

– Jag är påväg till gymmet. Måste ju träna för att göra min otroligt krävande flickvän glad.

– Ja hon ja, skrattar jag men tänker något i stil med: HAN REFERERADE JUST TILL MIG SOM SIN FLICKVÄN!!! Och det blir lite tyst i andra änden av luren för jag tror han själv insett vad som slunkit ur honom sådär utan att han hunnit tänka efter, för vi har ju inte direkt gått ut officiellt med det. Med oss.

– …Eller ja… Soon to be i alla fall, säger han sen och jag skrattar igen.

Och jag ler och ler och ler. Tänker jag vill säga att jag skulle älska att vara hans flickvän. Att det liksom redan känns som om jag är det. Och att det känns helt underbart. Men jag säger inget. För helt plötsligt blir jag lite blyg.

Soon to be flickvän…? Jag bara myser.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Soon to be

Kommentera

