Aldrig riktigt slut? Jo, nu.


Han på andra sidan havet mailade igår. Första dagarna efter jag satt punkt var han rasande. Förtvivlad, sa han. Insinuerade alla möjliga saker och slängde ur sig ord som i normala fall skulle gjort mig ledsen, men nu mest gjorde mig arg. Mail efter mail efter mail, flera gånger om dagen, trots att han inte fick några svar. Därefter följde tystnaden. Och faktum är att jag kände mig mest lättad. Som om dom där bojorna runt fötterna på mig löstes upp och försvann i tomma intet. Men så för någon dag sedan skrev jag tillbaks.

Jag berättade om Han med Bröstkorgen. Att jag visserligen bestämt mig för att sätta punkt redan innan Han med Bröstkorgen kom att bli mer än en vän, men att nu är det annorlunda. Nu har han trasslat sig in i mitt hjärta – och jag vill ha honom där. Han är välkommen. Han är bra för mig. Och jag berättade att orden han skrivit till mig i sina mail sårat mig. Att dom gjort mig arg och besviken och att jag inte förtjänade dom efter alla år jag ställt upp och väntat och försvarat och släppt in. Och jag bad honom gå. Lämna mitt hjärta ifred. Lämna min hjärna ifred.

Och jag visste han skulle lyssna. Den här gången skulle han det. För han bryr sig. Trots att allting han gjort och sagt under åren varit minst sagt tvivelaktigt, så vet jag. Och han vill jag ska må bra. Han vill jag ska vara lycklig. Så han lovade att gå.

– I will spend the rest of my life waiting, like I said I would. Don’t feel bad. Don’t feel pressured. That’s just my choice. And if one day you decide that you want me back, I’ll be there. I’ll be there with my feelings just as strong as they are now. Get married, have kids, start a life, do whatever. I will be ready to take on all of it if that day ever comes…

Kanske är det så. Jag vet inte. Men jag vet att jag har väntat färdigt. Och jag vet att han aldrig kommer att vänta på egen hand. Aldrig ensam. För det är sån han är. Och just precis därför kommer han att få vänta förgäves.

Nu är det slut på riktigt. Nu börjar den nya eran.

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Aldrig riktigt slut? Jo, nu.

  1. nina

    Oj vad fint du skriver och uttrycker dig om känslor. Blir helt tagen.
    🙂

  2. Hej!

    Har trillat förbi några gånger och gillar verkligen ditt sätt att skriva. Ville bara säga det och härligt att du träffat någon förstås. 🙂

    Ha en toppendag!

  3. Vad arg jag blir!!! Han har verkligen ingen rätt att skriva så… *aaaaaah* Kasta nåt mellan hårt på han.
    *nej jag uppmuntrar inte till våld, eller hets mot folkgrupp :P*

    🙂 Skönt att du har han med bröstkorgen ❤ Han verkar kunna uppskatta Dig så som Du ska uppskattas. Ha en fin kväll!

    • HAHA jag brukade kasta hårda saker på honom när vi sågs 😛 typ…
      och ja… jag är väldigt glad jag träffat han med bröstkorgen. han e helt fantastisk! kram på dej

Kommentera

