‘Ain’t nothing else makes me feel this way..’


Han har gått och lagt sig och jag hittar honom med slutna ögon, lätt sovandes. Och jag vet inte riktigt vad jag ska göra av mig själv när jag står där lutad mot dörrkarmen till hans sovrum och känner hur hjärtat svämmar över. Det är någonting med honom, tänker jag. Kan fortfarande inte sätta fingret på vad det är, men vad det än är så får det mig att sucka djupt av glädje och ömhet när jag tittar på honom. Och jag kysser hans panna. Stryker hans kind och ler när han reagerar på min beröring.

– Sov gott baby, viskar jag när jag kryper intill och kysser honom på axeln.

Och han vänder sig halvsovandes om, lägger en stark arm om min bröstkorg och drar mig närmare. Kommer så nära honom att det svindlar för ögonen, sådär som det alltid gör när jag kommer nära och alla mina sinnen uppfylls av honom. Och jag tänker igen att han alltid luktar så gott. Och förundras över hur hans hud alltid är precis lagom varm. Och hur hårt han håller mig, men ändå så mjukt. Och jag tänker på hur mycket jag älskar att höra honom andas vid min sida. Och hur mycket jag älskar när han skrattar.

– Tycker väldigt mycket om dig, mumlar han mot mitt hår. Och jag undrar, som vanligt, om han vet hur mycket det betyder när det kommer från honom. Om han vet hur glad han gör mig. Om han vet hur han fyller mitt hjärta med liv och färg och sång och kärlek..

Och jag tänker när jag ligger där, med hans kropp klistrad mot min egen, att såhär vill jag ha det. Just precis såhär. Honom.

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “‘Ain’t nothing else makes me feel this way..’

  1. Du om någon kan verkligen placera orden där de ska vara…och tack för alla dina kommentarer. Att de kommer ifrån dig betyder mycket…
    Glad påsk! 🙂

  2. Oh så vackert och varmt 🙂 Blir alldeles glad i kroppen av att läsa och önskar såå att jag snart kan vara där du är nu 🙂 ❤ NJUT!

  3. Du sätter orden på rätt plats…det är fantastiskt hur du kan få ens känslor att låta så rätt på några meningar.

Kommentera

