Lördagsnatt på Annexet


Mitt i folkhavet står vi, Kusin Vitamin och jag. Gungar i takt med musiken, hennes armar om min midja och Melo’s gudagåva till röst ger mig rysningar ända in i benmärgen. Lokalen är fylld av folk som vi; sådana som sjungit med och hoppat och dansat och gungat hela kvällen och jag är säker på att 3-minuters-pausen är ganska välkommen i värmeböljan och svetten som rinner nedför ryggar och ansikten runt omkring mig och jag får en plötslig lust att gråta lite. Melo brukar göra så med mig. Det är någonting med hans röst som liksom rör vid det allra djupaste i mitt hjärta och får ögonen att fyllas av tårar. Det är inte så mycket vad han sjunger, eller ens musiken i sig, utan just hans röst. Kan inte sätta fingret på det riktigt, men det händer varje gång.

En bit framför mig böjer en kille på huvudet för att kyssa tjejen han håller tätt intill sig. This is our song, sjunger Melo. Och jag kommer på mig själv med att sakna Han med Bröstkorgen. Intensivt. Och jag kan inte låta bli att plocka upp telefonen och skriva ett sms. Inte ens under Hoffmaestro försvinner han ur mitt huvud. Det slår mig, sådär plötsligt och jag stannar upp i gungandet en stund.

– Min kusin är kääääär, viskar Kusin Vitamin i mitt öra. Skratt i rösten och hon kramar lite hårdare. Och jag kan inte annat än att skratta. Är ganska säker på att jag rodnar, för det hon säger liksom överraskar mig lite och hon har ju så rätt. Där ser du, flinar hon.

Och jag tänker för mig själv att jag önskar han kunde varit med oss. Att jag varit tjejen vars kille böjde på huvudet för att kyssa mig och låta världen försvinna, medan Melo ekar i bakgrunden. Och mer hinner jag inte tänka, för plöstligt tar låten slut och jag väcks ur min lilla trans och rycks åter med i det raspiga, blåsiga svänget och skrattandet omkring mig. Låt efter låt efter låt…

Och vi är helt slut när man säger att det är dags för sista låten och Jimmy Himself ber oss att storma med honom. Såklart, svarar vi i kör. Allt för er, Hoff. Allt. Dom är våra kungar och vi lyder deras minsta vink. Springer fram och tillbaks och skriker Aringtingting och det skrattas och småkramas med främlingar och livet är en fest när man festar med med Hoffmaestro och världens bästa Kusin Vitamin.

Rusigt och pladdrandes nonstop tar vi oss sedan därifrån. Delar rök med främlingar som just ikväll blir våra nya bästa vänner, skämtar med främlingar som ikväll är våra bröder och systrar och sjunger och skriker Chraa Chraa där vi tillsammans med alla andra går mot stationen för att ta oss in till stan och festa vidare.

Och kvällen är helt fantastisk, ändå kan jag inte sluta tänka på honom. Och Han-som-aldrig-kommer-till-skott tittar sådär på Kusin Vitamin och jag lägger huvudet på sned och ler snett. För jag förstår honom inte det minsta. Och det är så väldigt tydligt han är helt såld på henne, vemsomhelst kan se det stå skrivet över hela honom så fort han fått lite procent. Och återigen undrar jag varför han är så svår att komma inpå livet. Får lust att krama honom och viska att han ska sluta vara så rädd för det uppenbara, men jag har inte fått tillräckligt med procent för att lägga mig i.

Plockar upp telefonen. Igen. Och sms:ar honom. Igen.

Och det spelar ingen roll att jag just varit och sett mitt favoritband och insett jag vill ha lite fler free cards… För kvällens höjdpunkt är ändå att krypa upp i hans soffa, med benen intrasslade och huvudet mot hans bröst. Trots att vi inte pratar så mycket. Det behövs inte.

– Jag är glad att du ville komma hit…

Jag är glad att jag träffat dig, tänker jag. Och sen försvinner världen.

Och på det lite Hoffmaestro såklart ❤

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Lördagsnatt på Annexet

  1. Mia

    Jag är glad för din skull att allt verkar ha löst sig så bra. 🙂 Verkar himla mysigt….

  2. Thorkel med H

    Lovely. Vill vara den där killen för du verkar så himla fin. Du skriver fängslande.

Kommentera

