Om våren & Han med Bröstkorgen


Vårkänslorna spritter i kroppen där jag sitter på Konserthusets trappa. Det är en av de vackraste dagarna på länge, tänker jag när jag känner vårsolens värmande strålar mot mitt ansikte och hur den lätta vinden drar i mitt utsläppta, fortfarande fuktiga hår. Och nej, det handlar inte bara om vädret, utan om att jag njuter. Om att jag för första gången på mycket länge verkligen känner att jag kan njuta med allting som är jag. Och det handlar om att just precis idag känner jag mig så väldigt väldigt fri. Jag älskar att känna så. Frihet. Det är viktigt.

Och det handlar om att jag väntar på Han med Bröstkorgen…

”Det kan inte vara en slump att vi ses just idag.”

Det är svaret jag får efter att jag fått ett infall och plitat ihop ett sms om hur underbart jag tycker det är just precis idag. Där sitter jag. Mitt ibland ett hav av människor som, liksom jag, vaknat ur sitt vinteride och vågat sig ut ur sina gömställen. Människor som, liksom jag, lutar huvudet bakåt och låter solen komma åt där den kan där de sitter, leendes. Det är folk överallt. Torget badar i solljus och liv och jag hör folk skratta omkring mig. Sverige har börjat vakna till liv igen. Äntligen.

En man med filmkamera passerar. Filmar storleendes alla oss som sitter här på trappan och jag besvarar hans leende när han nickar mot mig. Och jag känner mig så varm inombords. Så levande. Så skimrande. För det är andra gången i mitt liv jag sitter just precis här, på trappen, i vårsolen, med precis samma pilotbrillor och känsla av frihet. Och det är helt underbart!

Våren. Min vår. Årets allra bästa tid. Hoppets tid. Livets tid. Uppvaknandets tid. Kärlekens tid..

Och nej, kanske är det ingen slump att Han med Bröstkorgen och jag ska ses just idag. Kanske är det ingen slump att han kommit in i mitt liv, totalt oväntat, vid precis den här punkten i mitt liv. Och jag vet fortfarande inte vad det är, det där vi har, men jag känner mig mer hoppfull än nånsin. Och det kommer bli en fantastisk dag.

Marvellous.


4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Om våren & Han med Bröstkorgen

  1. Blir glad av att läsa. Låter lovande tycker jag.

  2. Oh så spännande 🙂 Stor kram på dig!

Kommentera

