Heart & Shoulder


”När jag tänker på dig blir jag glad. Väldigt glad.”

Enkla ord. Små ord. Med en stor betydelse för mig och mitt skuttande hjärta. Och mitt huvud, som för första gången sedan jag blev kär i Gitarristen när jag gick på gymnasiet, inte säger emot hjärtat eller varnar mig för att inte vara tillräckligt försiktig. Och det är märkligt det här.. Ja, hela grejen faktiskt. Men jag kunde inte bry mig mindre för det är någonting med hans närhet som ger mitt hjärta vingar av den obräckliga sorten.

För samtidigt som jag inte förstår så mycket av just precis det här som händer med mig just nu, så förstår jag plötsligt något annat. Någonting jag kämpat för att försöka förstå i år och ibland trott att jag förstått, men utan att förstå alls. Jag förstår att Han och jag kommit så långt vi kan komma. Och det är dags för mig att ta ett djupt andetag och låta helvetet bryta löst en aning. Okej, en stor aning. För jag känner Honom väl. Och jag känner mig själv bättre. Vet jag kommer sitta där med tårarna rinnandes när Han säger jag gör honom illa, att jag sviker löften om att alltid finnas där.. Jag hatar att göra illa. Tar hellre stryk själv. Men den här gången måste jag. Tror det kallas självbevarelsedrift.

Men om någon har en axel och ett par armar att låna ut under tiden… Och kanske lite kloka ord emellanåt, ja det skulle uppskattas. Mycket. Väldigt mycket.

 

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Heart & Shoulder

  1. Om du har kommit fram till att det är så det är så ska ingen få stå i vägen för det. Allra minst han. Om han verkligen, verkligen tycker om dig så ska han respektera ditt beslut också. För är det så långt som ni kan komma, så är det så. Punkt slut.

    • Jag önskar jag kunde säga han kommer att säga något liknande när jag väl snackar med honom ikväll… Men jag tvivlar på det. Mucho mycket. Det kommer nog inte ens vara i närheten.

      Kram på dig

Kommentera

