Torsdag


Jag och Kusin Vitamin tog oss hem skrattandes. Efter en fartfylld, skrattig kväll på jobbet fick jag ett sms om att hon skulle komma och hämta mig. Hon gör så ibland. Kommer och hämtar mig på jobbet. Som en mamma som hämtar sina barn på dagis. Det får mitt hjärta att värka lite av kärlek. Hela hon med sitt långa svarta hår och stora, svarta, oskuldsfulla ögon är som en alldeles egen liten kärleksplanet som man vill bo på. Han-som-aldrig-kommer-till-skott fattar inte vad det är han missar om han låter henne gå…

Eftersom jag stämplat ut relativt tidigt hade vi alla satt oss ner i loungen, hela servis-och-nissegänget, för att stjälpa i oss ett par öl medan vi högljutt diskuterade London och det där med hur mycket man uppskattar svenska killars utseende och stil när man bott utomlands ett tag på ställen med mainly britter. Kusin Vitamin slog sig ner och vi blev båda frågade om vi inte ville med vidare.

– Men du då? sa Hovmästare M till mig. Du som alltid praktiskt taget dansar fram och tjajar om att du vill ut och dansa?

Men det blev inte så. Jag och Kusin Vitamin drog oss hemåt med löften om att följa med nästa gång och istället hamnade vi på tunnelbanan med Diskpojken. Diskpojken som folk på jobbet tror är lite kär i mig för att han hela tiden puttas och skvätter vatten och försöker slänga ner mig i soptunnor.

– Han är LÄTT intresserad, sa Kusin Vitamin när vi klev av tunnelbanan och lämnade honom att åka vidare till Akalla.

Men jag lyssnade inte för jag funderade på Honom. Funderade på det där med exilen. Och Facebook. Och på hur obehagligt det känns när hans ögon blir sådär.. När dom tittar tillbaks på mig med ett uttryck som tycks säga jag sagt något som gör ont, fast han ler tappert mot mig. Och när jag funderar på honom så glömmer jag att lyssna..

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Torsdag

  1. Alltså den där kusinen, kan man få låna den av dig? 🙂

    • haha jag ska fråga hur hon ställer sig till det där med o bli utlånad.. men om inte annat så får du gärna komma hit och låna oss båda härborta. anytime. 🙂

Kommentera

