Priceless


Jag sitter som i chocktillstånd och betraktar tulipanerna. Dom rosa-röd-gula små knopparna sträcker sig ut mot mig, nickar litegrann mot mig i samförstånd och dom ser så lena och mjuka ut att jag inte kan låta bli att sträcka ut ett lätt darrigt finger för att snudda vid kronbladen. Jag är lite förlorad i dom. Lika förlorad i deras färg som i mina tankar, eller som i oförmågan att tänka klart kanske. Men en sak tänker jag som jag förstår: inatt är hans ord lika fascinerande som de där lena blommorna jag är så allergisk mot.

Och jag ser hur den lilla msn-rutan ivrigt blinkar orange. Men det är inte Han, utan Hon. Priceless. Den allra första invigda i historien om Honom och mig. Och jag kan inte låta bli att fånle stort för mig själv. Jag liksom vaknar ur chocken över Hans ord och slås av en enorm saknad istället. För hon är den enda som jag alltid kunnat prata om det här med. Hon är den enda som varit med från början, som sett allt det fula och det fina och stått upp för mig och grälat med Honom och stöttat och fått mig att skratta mitt i alla tårar och alltid kunnat lita på och.. Hon är en sån jävla bra vän när det gäller.

Och också den här gången får hon mig att må bra. Och hon berättar saker som Han säger om mig när Han pratar med henne. Saker som får mig att bli alldeles varm inombords och sådär tulipan-rosa-röd om kinderna bakom min skärm när jag bollar mellan henne och Honom och känner mig  lycklig och förvånad och rädd och varm och kall på en och samma gång. Och jag ber henne komma hit och hälsa på. För det var så väldigt längesen. Och för att jag nu har chansen, jag som är så väldigt dålig på att höra av mig.

Jag ber henne komma hit i April. Att fira min födelsedag med mig – och Honom. Och Kusin Vitamin. Och dom andra. Och jag hoppas hon gör det, Priceless. Min alldeles egna, lojala, störtsköna kamphund. För vänner som hon växer tyvärr inte på träd. Fast det är ju just det som gör dom så väldigt speciella..

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Priceless

  1. Priceless

    Always and forever ❤

Kommentera

