Sleeping to dream about you


Ikväll är en sån kväll då jag skriker efter närhet. Min kropp saknar någon att krypa intill. Mitt huvud saknar någon att sluta tänka med. Mina armar vill hålla om, mina fingrar vill flätas in och mina läppar vill ha mjukt sällskap. Mitt hår vill strykas och pillas med, mina ögon vill glittra och skratta ikapp med andra ögon och mina ben vill trasslas in. Mina lungor vill fyllas av någon annans syre, mina öron höra någon annans hjärta. Ikväll är en sån kväll…

Men ikväll får jag nöja mig med en msn-konversation. Blå ögon, ett slående hjärta på andra sidan havet. Ett skratt jag inte hör men minns. Tattuerat i varje liten minnescell. Önskar jag kunde sträcka ut, snudda vid.. Men fingrarna möter inget annat än en smådammig skärm som får det att svida lite i ögonen och jag tänker jag borde gå lägga mig.

För när jag sover, så drömmer jag. Och i drömmarna är de blå ögonen och det slående hjärtat inte på andra sidan havet. I drömmarna glittrar dom blå ögonen mot mig, bara mig, och hjärtat som slår slår sina slag för att matcha mina..

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Sleeping to dream about you

  1. En till som behöver ett tidsfördriv hör jag. Eller kanske mer ett substitut i ditt fall. Fast sånt kan iof vara svårt när man har känslor på annat håll…hm..

    • substitut låter bra. och så länge det är ett substitut som typ N, där vi båda vet det inte kan bli nåt, så funkar det. det är trots allt så jag levt dom senaste åren..

  2. Och så citerar vi Jason Mraz, med en av de finaste låtarna någonsin. Jag tycker om.

    Dessutom beskriver du behovet av närhet så.. mitt i prick. Så levande. Nåja, hoppas du överlevde natten och drömde något fint!

    Kram 🙂

  3. Jag fick närheten. Men sedan blev det tyst. Sådär tyst och kallt då en massa ord sägs fast i tystnaden. Men du vet ju om att Han vill ha Dig. Att det är dig han längtar efter och vill vara nära. 🙂 Du skriver så fint. Väldigt fint.

Kommentera

