Om början


Ibland tänker jag på hur det var i början. När vi precis börjat lära känna varandra. Jag tänker på hur väldigt enkelt det var att prata med honom, hur jag litade på honom och hur jag aldrig någonsin oroade mig för att saker som sades inte skulle vara hundra procent sanna. När vi inte behövde vara rädda att såra varandra och när dom ändlösa nattliga konversationerna aldrig badade i tvivlens halvdaskiga ljus.

Ibland tänker jag på hur det var i början. När vi bara var vänner och vänskap var allt det handlade om. Och jag saknar det. Jag saknar det där okomplicerade. Inga fasader, inga vita lögner och inga sårande ord eller handlingar. Jag saknar att kunna lita helhjärtat..

 

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Om början

  1. Ja, när man kunde lita sådär gränslöst på varandra, kändes det som. Då man inte hade någon anledning att vränga på sanningen. Man behövde liksom inte dela med sig av de dåliga sidorna, och samtidigt inte heller vara rädd för att bli dömd på förhand. En skön period.

    Antar att det är omöjligt att behålla den perioden helt ju längre kontakten finns där. Men samtidigt, ju längre man lyckas bevara den, desto mer betyder det för relationen i stort tror jag. Men vad vet väl jag.

    • Ja det är ju så.. och sen när det råkar bli mer än vänskap så blir man ju så mycket mer sårbar, man överanalyserar och blir försiktig och fan vad man strular och har sig.. Sånt som blivit självklart och transparent och enkelt blir helt annorlunda. Äsch.. jag vet inte. Det är träligt.. Haha

      kram på dig

  2. Åh vad jag känner med dig. För jag vet ju hur det är. Och det jävliga är att när det väl börjat komma halvsanningar och obetydliga lögner så är det så svårt att återfå tilliten. Man vill men det går inte alltid. Hoppas du lyckas.

    Kram

    • Ja.. precis. Och sen vet man inte vad som är vad till slut. Speciellt inte om någon är bra på att ljuga. Fan vad svårt det är då. Med mig är det enkelt liksom, jag är skittaskig på det där med att ljuga, man ser det direkt. Men han.. nej usch.. han är så svår att läsa ibland.
      Tack vännen, det hoppas jag med.
      Och jag ser fram emot lördag!

      Kramar

Kommentera

