En titt tillbaks i tiden..


Jag tittade in på min gamla, officiella blogg.. Finner det lite småroligt att jag först nu när jag inte skriver där längre, får så fina kommentarer. Och det är intressant att läsa om mig själv, om hur jag tänkte för månader och år sedan. Vad jag kände. Vad som hände mellan mig och Honom…

Jag satt här och läste igenom gamla blogginlägg jag skrivit.. Kom över ett jag skrev i London, när jag mådde som sämst över allting som hände mellan mig och X. På den tiden mitt hjärta knappt existerade längre; det var en grå skugga av vad den en gång varit. Brukade jämföra den med Sibirien.

Jag minns jag kallade honom för ful. Jag var så arg. Så sårad.

Mitt inre så sönderklöst att jag kallade den vackraste jag vet för ful.

”Vad sjutton ska jag med honom till?”

 
Men jag vet.
Han är färgen, ljuset och musiken… Han är allt.
Och han är så vacker att jag gråter baklänges.”

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “En titt tillbaks i tiden..

  1. Får fortfarande rysningar när jag läser sista meningen där.
    ”Och han är så vacker att jag gråter baklänges”

Kommentera

