En titt tillbaks i tiden, 2


Det är svårt att förklara, svårt att finna ord

när dina blå ser rakt in i min regnbågssjäl

talar utan att tala

berör utan att vidröra

 

Det är svårt att minnas hur man andas, svårt att finna luft

när dina pärlrader smälter mitt eldhjärta

fängslar utan att fängsla

befriar utan att släppa taget

 

Och det är svårt att inte skratta, svårt att inte hoppas

för ljudet av din mjuka raspröst är musik i mina vinteröron

versaler utan skrik

den värmer utan att bränna

 

Och jag undrar

Kan ett eldhjärta, så obetydligt som mitt

(inte särskilt stort, bara två små knytnävar

och inte särskilt modigt, bara när det måste)

rymma så mycket kärlek

och ändå inte brista?”

 

 

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “En titt tillbaks i tiden, 2

  1. Nästan så jag gråter….fint

  2. Så vackert så jag ryser…det är SÅ den rätta kärleken ska kännas. Det är så den känns. Kram

Kommentera

