Baksmällans morsa!


Jag lever fortfarande. Ganska otroligt med tanke på hur jag mått idag. Funderade på att ta livet av mig ett antal gånger, för det tror jag hade varit skonsammare. Funderade på det när jag försökte knyta skorna och marken gungade under mig. Funderade på det när jag kallsvettades på vägen till pendeltåget. Funderade på det när jag tyckte att tjejen som andades mittemot mig andades för högt. Jag fortsatte att fundera på det när jag upptäckte hur mitt hår luktade rök och sprit och gav mig kväljningar. Jag funderade lite till på det när jag såg en dagsgammal spya på perrongen i Jakan. Och jag funderade jävligt seriöst på det när jag blev snurrig av rulltrappan och fick springa bakom hörnet när magen vräktes ut och in.

Och jag fortsatte fundera resten av dagen. När jag bosatte mig på badrumsgolvet och somnade med huvudet mot toalettstolen. När jag på skakiga ben kände matlukten och hålet i magen sa åt mig att vräka i mig allt ätbart i huset, men blotta synen av mat fick mig att vilja flytta tillbaks till badrummet. Och fan om jag inte funderade på det när man tryckte på mina knappar. Kunde inte hålla käft och fick ett utbrott på min trångsynte morbror som tar allting personligt och inte vet hur man för en vettig diskussion. Det är jobbigt att älska människor som går en så väldigt mycket på nerverna 97,2% av tiden.

Och det är tur jag inte är en olycklig människa, för tro fan om jag inte hade gjort slag i saken då. För jag är impulsiv på gränsen till rent jävla dumdristig. Och jag har aldrig haft mycket till tålamod när det handlar om sånnahär saker.

Men nu säger jag istället ett stort, kursivt och tjockt BAKSMÄLLANS MORSA(!!!) och låter gammalt groll vara glömt. Kära Riesling, LM Blå och diverse oidentifierade ciggisar och ölsorter på Vassa Eggen, ni är förlåtna. Vakten som inte släppte in mig, Kusin Vitamin och grabbarna på Berns, jag förlåter dig med. Och Securitasvakterna som tyckte vi spelade för hög musik, dansade för vilt och skrattade för mycket i Skogås, vet ni.. Jag känner mig snäll ikväll. Jag förlåter er också. Vi ses nästa vecka, samma tid, samma kanal.

För sån är jag.

 

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

