Maybe tomorrow I’ll find my way home


Jag känner mig smått oinspirerad. Tror det är för att jag är lite för nervös just den här veckan. Kan liksom inte riktigt få ur mig saker och ting. Orden fastnar i halsen, halvvägs ut. Och fingrarna rör sig inte riktigt lika lätt över tangentbordet, flyter inte som de brukar, snabbare än mina tankar..

Det är dom där arbetsintervjuerna som är bovarna i dramat. Jag vill så gärna och oroar mig för mycket. Vill så gärna hålla måttet. Vill så gärna hitta något att trivas med.Vill så gärna flytta. Börja om. Hitta ett hem igen.

Ett hem. Frihet. Privatliv. Space. Mina regler. Mina saker. Vin och umgänge när jag vill. Mycket färg, en märklig blandning av teer och alldeles för hög musik. Vill packa upp allt mitt krimskrams som jag ekorrsamlat under åren. Krimskramset som berättar historien om mitt liv för den som väljer att se något annat än skräp. Lappar jag sparat från hela min skolgång  och pennor och akvareller och akryler och teckningar och brev och bilder och böcker och skivor och rökelser och filmer och ljus och halvfärdiga låttexter och för att inte nämna den ofantliga mängd dagböcker jag skrivit ut genom åren..

Så håll tummarna för mig därute. Imorgon och fram till på lördag är det dags för mina eldprov.

13 kommentarer

Filed under Uncategorized

13 responses to “Maybe tomorrow I’ll find my way home

  1. Det kommer gå bra. Du fixar det.

    Och rökelser. Fan så jävla bra.

  2. Du, du håller måttet. Alltid. Det är min fulla övertygelse även om jag inte känner dig. Och sen att du visar dig vara en te-tjej får mig att le. Det finns ett vitt päron-te som du kommer älska när du provar det.

    Lycka till nu, det kommer gå bra. Tärningen sa det när jag slog hehe

  3. onedaywish

    Hej! Ville bara tala om att jag håller mina tummar och tår för dig idag. Lycka till! 🙂

  4. kajakrille

    Hej hopp!

  5. Hamnade här och fastnade! 🙂

Kommentera

