It’s all about the little things


Ibland förvånas jag över att han faktiskt tänker på mig. Jag menar, han tänker på mig även fast vi inte pratar eller skypar eller skriver. Han tänker på mig mitt i natten, när han jobbar, när han vaknar, när han är ute med vänner.. Och även om han kanske gjort det förr, så har han aldrig visat det så tydligt som nu. Att han tänker på mig på samma sätt som han ständigt finns i mina tankar.

Han brukade vara världsbäst på att höra av sig precis då jag lärt mig att ignorera saknaden. Varje gång jag var på väg bort, från honom, var det som om någonting plingade till på hans inbyggda radar. Och så ringde han. Eller skickade ett sms. Eller ett omsorgsfullt skrivet mail. Och det brukade göra mig så väldigt arg, att han kunde känna sådant på sig. Att han alltid fick tag i mig igen, så snart jag börjat hitta hem.

Men något är annorlunda nu. Det är han som håller kontakten nu. Han som tänker på mig när han är på zoo med vänner och familj och sen skyndar hem till Skype för att berätta att han köpt med sig presenter. Bara för att han kom att tänka på mig när han såg girafferna. Jag som älskar giraffer..

Det är dom där små, stora sakerna igen. Just precis dom sakerna som fått mig att börja lita på hans känslor igen. Söta sms mitt i natten. Lyckosms. Korta mail där han påminner mig om att han älskar mig. Mjukdjursgiraffer han köpt för att han mindes mig. Brev som dimper ned i brevlådan. När han läser Keats dikter för mig innan jag somnar..

Det är dom där små, små, stora sakerna… Och jag älskar hur han aldrig upphör att förvåna.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “It’s all about the little things

Kommentera

