Monday Morning


Och just precis idag kan jag inte låta bli att sakna N. Det händer ibland. Att jag saknar honom. Tryggheten i hans armar och enkelheten i hans ord. Inga fasader. Inget spel. Och det är så väldigt skönt, just det där. För jag förstår inte grejen med allt det där eviga spelandet..? Men jag sitter ju här i huvudstaden. Och N är långt borta nu. Och tids nog kommer jag glömma bort att sakna även honom, för det är bara nu, när jag sitter här alldeles ensam och det enda jag hör är ett avlägset bilsurr och ilskna hundskall, som jag slås lite av den där saknaden. Den kommer att vara bortglömd när jag sen sitter där med vinet i min hand. Låter det skölja ned allting utom mitt skratt och allt det där bra och roliga och fina med livet. Det är bara just nu. Just nu saknar jag hans axlar.

9 kommentarer

Filed under Uncategorized

9 responses to “Monday Morning

  1. åh, musiken passar jättefint till själva bloggen. like it

  2. Fint, fint, fint. Och jag älskar Menas röst. Blir glad av din blogg.

    • Och jag blir otroligt glad av dina kommentarer. Dom får mig att sitta här o tokle för mig själv!
      Och mm.. Mena är en utav mina stora favoriter genom åren.

  3. Vilken är din favvolåt med henne?

    • Just hold me.. Our Battles & What’s another day kommer strax efter.
      Lyssnar du mkt på henne? Va e din favorit isf?

      • Absolut, jag har mina perioder. Framförallt är det från albumet innan, White turns blue. Whats another day är grym. Fast den jag gillar bäst är nog You´re the only one. Fragile är bra också. Fan också, tycker de flesta låtarna på den skivan är bra hehe. Roligt, har inte stött på någon som gillar henne lika mycket som jag. Hennes röst är bara så underbar. Damn. Lyssnade precis på dina favvisar. Förstår att du gillar de 🙂

      • Det är just det, allt är så förbannat bra så man typ säger ”amen det här e min favorit” men sen när man lyssnar igenom blir man osäker igen och upptäcker tusen till man älskar. Vad kul att du tycker om henne 😀
        You’re the only one är underbar! man blir så härligt bubbligt glad av den. Underbar röst, grym känsla, grymma texter.. Hennes musik liksom rör vid mitt hjärta 😀
        kram på dig vännen

  4. Pingback: Om att skymta det andra inte får | I think it's a Rainbow

Kommentera

