Kusin Vitamin & Jag


Jag är tillbaks i huvustaden och hemma hos Kusin Vitamin. Skönaste tjejen i stan, kanske landet, med det långa, svarta Pocahontas-håret. (Vilket för övrigt faktiskt gett henne just smeknamnet Pocahontas nu när jag tänker efter..)

Inatt låg vi ihopkrupna i hennes säng, fnissiga och övertrötta sådär som bara vi två kan bli när vi är tillsammans. Som så barn med vuxenproblem. Och vi pratade om ludna ben, morsor som lägger sig i och hennes eviga back and forwards med Han-som-aldrig-kommer-till-skott. Han som enligt hans vänner och familj aldrig slutar prata om henne och som varje gång på fyllan strular till det. Han som går från att bara se henne och ingenting annat, till att totalglömma och agera mot sina ord. Han som ingen utav oss förstår eller blir det minsta klok på, men som vi båda förstår varför hon inte kan bara glömma.

– Duu… Om jag råkar kyssa dig inatt, bli inte rädd. Slå till mig bara.

Va snackar du om? skrattar jag.

– Jomen.. Seriöst asså. Jag försökte kyssa lillsyrran i sömnen häromnatten.. Men hon hade så förbannat mycket mer hår än Han-som-aldrig-kommer-till-skott..

– HAHAHA! Du driiiver med mig!?

– Haha.. Nej… Bara så du vet. Jag kanske försöker kyssa dig inatt.

Men det blev aldrig några sömniga kyssar i natten där vi låg som de små flickor vi innerst inne är. Kusin Vitamin och jag. Båda med alldeles för stora hjärtan som mest bara ställer till det för oss. Båda i nästan-kanske-halv-relationer som driver oss halvt från vettet. Och båda så väldigt ömhetstörstande att vi sökte tröst hos varandra, precis som när vi var små. Tätt ihopkurade i sängen.

Och jag tänker när jag mitt i natten vaknar för ett ögonblick, hon är bäst i världen. Och i bröstet gör det ont av kärlek för tjejen med det långa Pocahontas-håret.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Kusin Vitamin & Jag

  1. Pingback: Dagens band #7 « I think it's a Rainbow

Kommentera

