Tomrum


Under alla dom år vi känt varandra har vi alltid haft någonting att prata om. Han och jag. Han känner mig bättre än någon annan och ändå sitter vi där varje kväll och upptäcker något nytt med varandra. Och det finns få människor som fascinerar mig så mycket som han gör. För han är så väldigt enkel. Men så otroligt komplex att jag ibland inte vet vart jag ska ta vägen.

Vi kan med lätthet spendera hela dagar på Skype. Vi sitter där med varandra på helskärmar och oavsett om jag lagar mat eller städar eller spelar piano.. Oavsett om han skriver artiklar, precis har vaknat eller borstar tänderna. Vi har alltid tid med varandra. Och all tid i världen räcker inte till. Tiden med varandra känns alltid för kort och tomrummet alltid lika enormt när vi till slut måste säga hej då och logga ut.

Fast vissa kvällar gör vi inte ens det. Och jag älskar dom nätterna då han stannar uppe medan jag somnar på min sida av skärmen. Somnar i vetskapen om att han sitter där och ler åt mig. Somnar med hans djupblå ögon, som inte utstrålar annat än värme och kärlek, som den sista saken jag ser innan mina ögonlock inte orkar mer. Och även om han sitter på andra sidan havet, så många mil från mig, så känner jag mig trygg.

Men ikväll är inte en sån kväll. Ikväll loggade han ut. Och här sitter jag. Med en tomhet som en hand mot strupen.

Jag hatar att han är så långt borta. Så väldigt nära…

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Tomrum

  1. relationskrisen

    Kärlek på andra sidan havet, långa dagar och nätter framför Skype, saknad, datorn i sängen…. Japp, det känner jag igen alltför väl… 🙂

  2. onedaywish

    Han låter som en varm person. Ledsen för din känsla igår kväll.

  3. Det har funnits några såna personer i mitt liv. Där timmar känns som minuter. Inget är jobbigt, alltid något att prata om. Det är härligt med såna personer. Mycket härligt.

  4. Och som vanligt undrar jag om det är jag som skrivit ditt inlägg. Det är faktiskt sant, jag tänkte verkligen så…..lycka till med intervjun btw. Håller tummar. Och tår.

Kommentera

