Om raspiga röster


Tantric-sångarens raspiga röst väckte mig imorse då han helt obefogat började sjunga att han funnit sin väg. Det tog mig halva låten innan jag insåg att det var min mobiltelefon som ilsket ringde och ännu en halv minut innan jag orkade bry mig om att halvt öppna ögonen och vifta med ena armen efter källan till raspet. Jag är inte den mest morgonpigga människan på jorden, det får jag väl ta och erkänna. Inte ens när klockan är över tio.

Okänt nummer. Och voicemail. Tyckte han lät trevlig, ja riktigt sådär go och glad och att det var ganska trevligt att vakna till en glad mansröst som bad mig ringa upp honom så snart jag kunde. Han hade nämligen läst min jobbansökan och jag lät visst ‘som en intressant och trevlig figur’. Och det var ju trevligt. Så jag bestämde mig för att tycka om den där snubben i telefonen.

Senare på dagen ringde jag upp. Trots en mage vars (obefintliga) innehåll vändes och vreds som vagnarna på Balder. Jag har nämligen nån typ av mild fobi för det där att prata i telefon med främlingar, speciellt när det handlar om jobb. Faktiskt så har jag aldrig varit mycket för det där med telefonpratande. Det finns ett par, ytterst få, människor i min bekantskapskrets som jag faktiskt tycker om att prata med. Ni vet den typen av människor man med lätthet kan prata i timmar med och ändå alltid ha något att säga. Men det är inte ofta.

Det visade sig dock att nervositeten var onödig för den trevliga rösten var faktiskt hur rolig som helst. Fann mig sitta och skratta åt 80% av allt han sa och jag tänkte att, ja honom skulle jag allt vilja jobba för. Så vi får hoppas det går bra det där. På tisdag har jag tid för intervju på Kungsholmen, så redan på söndag bär det av till huvudstaden på nytt. (YES!)

Egentligen vet jag inte varför jag skrev det här. Tror mest jag ville säga han hade en trevlig röst. Och sångaren i Tantric också. Och jag är väldigt svag för trevliga röster. Och ännu svagare för raspiga röster. Dom liksom rör vid någonting inuti mig som jag inte kan sätta fingret på. Men vill man ragga på mig, ja då är raspiga röster ett stort plus. Kom på det bara. Så ni vet.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

