Minnen av Dejting-djungeln


Jag har aldrig varit mycket av en dejtare. Men tanken attraherar mig. Antar att jag helt enkelt bara aldrig bott någonstans där dejting är riktigt intressant. När man bor på ställen där alla känner apan och apan känner ingen, ja då är det liksom inte riktigt så relevant, det där med dejting. Och de ytterst få (läs typ.. tre) jag varit på har ju faktiskt resulterat i långa relationer. I alla fall utom ett, som inte hann bli någon allvarlig relation.

Däremot när jag levde i London, där dejtingdjungeln är massiv och utbudet är betydligt större, där hade jag faktiskt halva inne i dejtingvärlden. Och jag hade kul. Även om det, som i många av mina historier, var dömt att inte kunna leda till något långvarigt ända från början. Men jag hittade någonting jag skrev under tiden jag var där och dejtade hejvilt och kunde inte låta bli att mysa vid tanken på just den omtalade Lee.

Jag glömde att berätta jag var på dejt i måndags. Inte Paul, inte Bali, inte Manny, inte Scott, inte Tim, inte Jon, inte Dan, inte Travis…

Lee var både snygg och trevlig. Vi drack drinkar på Maxwell’s som vi omsorgsfullt valde ut till varandra (drinkar vars namn var bland annat ‘Kiss Me Quick’ och ‘Orgasm’) medan vi hade djupa, seriösa samtal om hur hemskt det är med folk som inte har tillräckligt med salt på sina pommes frites, och han lät mig vinna dom flesta av tumkrigen.

Maxwell’s personal gav honom godkänt. Amanda & Lauren använde ord som – I quote – ”Oh! Who’s that hot guy up there looking at you? You here with him?” och han log när han förstod. Jag log tillbaks, i någon form av hemligt samförstånd. Och han saltade alldeles lagom på sina pommes frites. (Nej M, han kan inte sjunga.. Men hans mamma är danslärare och tvingade honom att vara med och dansa hela uppväxten, räknad det?)

Lee’s kyssar smakade jordgubbar och grädde.. (Hur kunde han veta jag är tokig i det?) Mina händer passade utmärkt i hans, precis som mitt huvud mot hans axel när vi tittade på Seven Pounds. Och hans leende när skymningsblicken mötte min var som honung för ett strävt hjärta…

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

