Om svek & ‘tänk om’


”Åhh ——…
Inte igen… Du är värd mycket mer och mycket bättre!
Den dagen han står utanför din dörr utan att du bett honom, den dagen han lämnar allt och frågar vad du vill, den dagen du blir viktigast i hans liv, DÅ då är han värd att ödsla känslor, tankar och tårar på.
Innan dess; älska och respektera dig själv lika mycket som du tror dig älska och respektera honom och du kommer bli så mycket lyckligare!
Jag har inge rätt att säga någonting till dig. Men du har betytt mycket för mig och det kändes inte mer än rätt att tala om för dig att du fortfarande är värd mer.”

Jag upptäckte precis jag fått en ny kommentar på min offentliga blogg. Den jag inte skrivit i sedan jag började skriva här, beslöt mig för att sluta hålla tillbaks tankar och känslor. Jag vet inte vem som skrev kommentaren. Har suttit och försökt komma på det, dividerat fram och tillbaks men utan att egentligen kunna komma fram till något.

Men jag hyser en vag misstanke om vem det skulle kunna vara. Möjligtvis den person jag en gång bodde ihop med under en kort period i London och som svek mig mer än jag någonsin kunnat ana. Ja gud, min beskärda del av svek tycker jag i alla fall att jag fått utstå under mina snart 23 år i livet. Men med min tur skulle det inte förvåna mig om där står fler och lurar bakom hörnen. Och han/hon (troligen hon) har rätt. Jag är värd långt mycket mer än människor omkring mig som sticker knivar i rygg och hjärta. Och Han, han vet det. Det är inte det det någonsin handlat om. Skillnaden den här gången, hoppas jag, är att han förstått allvaret. Växt upp. Mognat. Och kommit till insikt.

Jag respekterar mig själv. Jag älskar mig själv. Och det är därför jag måste ge det en sista, ordentlig chans. Ja, det är bortom allt förnuft. Det är riskabelt och skrämmande. Men jag måste göra det jag måste göra. För jag tror inte att jag kan leva resten av mitt liv med ett ‘Tänk om’ i bakhuvudet.

Och älskade jag inte mig själv, hade jag aldrig kunnat älska Honom.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Om svek & ‘tänk om’

  1. Mia

    Hej,

    Nu har jag läst igenom alla dina inlägg här. Jag gillar dem verkligen! Tycker om ditt sätt att tänka och att skriva. Ska bli kul att följa framöver. Det som slår mig är hur vi lär oss och utvecklas så mycket genom hela livet, men just när det gäller kärlek och relationer är det mycket som är detsamma livet ut. Samma funderingar, samma misstag och samma drömmar. Visst vet man mer om vad man vill ha och vad man inte vill ha för varje år som går, men jag undrar om man någonsin blir riktigt vis av erfarenhet när det gäller kärlek….

    Mia

    • Hej, tack och vad kul att du tycker om det. Sådant värmer att höra och du är hemskt välkommen att följa med i det hela.
      Du har så rätt, vad gäller relationer blir vi tydligen aldrig någonsin klokare. Kanske för att trots att mönstrena ofta är desamma,
      så är personerna du träffar olika och reagerar och agerar på olika sätt. Och medan vissa saker är totalt förutsägbara, så är
      andra helt tvärtom. Det är väl helt enkelt som dom säger… We are all fools in love.

Kommentera

