Vad är det som händer?!


Okej.. Vad är det som händer?! Det känns som om jag står på toppen av en svart backe och börjat åka utan att jag varit beredd på det, utan att veta hur man gör och utan den minsta kontroll. Och i min panik har jag fått tag i hans jackärm. Och båda faller vi handlöst. Vad är det som händer?

Jag tror att jag precis ställde ett ultimatum utan att veta om det. Och helt plöstligt står jag här, handfallen och oförståendes, med löften om att allt ska vara förändrat innan slutet av april. Och det är löften jag hört så många gånger förr, och som han brutit så många gånger förr, men jag har aldrig fått en tidsram förut. Och jag vet inte om det är jag som är totalt dum i huvudet eller om det är normalt, men jag känner mig smått panikslagen. Är det verkligen vad jag vill? Men det är väl klart – jag har ju väntat på det här i åååår! Eller? Tänk om han dyker upp här, utanför min dörr, och jag plötsligt inte känner någonting? Men hur skulle jag inte kunna känna något? Han har ju definierat hela mitt liv dom senaste åren. Men tänk om jag ångrar mig?

Varför känner jag mig skräckslagen? Det är inte så det ska vara. Jag har ju redan gått igenom alla scenarion. En gång, två gånger, femtonhundrasjuttiotolv gånger. Och inte i ett enda av dom har jag fått panik av att få som jag vill.

Vad är det som händer!?

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Vad är det som händer?!

  1. Du är modig som vågar tala så öppet om dina problem. Livet är inte enkelt, men man ska inte haka upp sig över det som går snett. Låt det bli som det blir, och givetvis har alla en vilsen själ inom sig. De som många gör är dock att gömma undan dom väl, en eloge till dig som kan skriva om det.

    • Modig? Jag? Jag vet inte. Men tack 🙂
      Jag ser det snarare som så att jag måste få ur mig sånthär för att inte krevera, och eftersom det inte alltid är så enkelt att tala med folk man känner som vet alldeles för mycket och tycker alldeles för mycket och är alldeles för partiska, ja då är det här ett bra alternativ. Dessutom så garanterar inte alltid familj och vänskap att dom kommer att förstå vad jag pratar om, men genom den här bloggen når jag ut till människor som jag, som förstår, som gått igenom nåt liknande.. och som hjälper på ett sätt de jag känner nog inte kan göra just nu.
      Det blir en betydligt billigare form av terapi än att dra till nån form av terapeut 😉

  2. Linnea

    Ah, jag känner igen mig i det där – det är så lätt att drömma om något eller någon när man inte kan få det, och så när man plötsligt får som man vill, ja, då får man kalla fötter. Det är nog lite naturligt, men man får lära sig att få bort rädslan, att våga chansa. Det tog över ett halvår för mig att göra det, och hade jag gjort det på en gång så hade en hel del lidande inte behövt drabba någon. Så, våga! 🙂

    • Ja, det är precis som du säger. Och jag vet jag måste våga chansa. This is it liksom. Förstår bara inte varför dom där kalla fötterna ska vara nödvändiga. Jag tycker så fasligt mycket bättre om när mina fötter får vara varma och obesvärade.
      Tack 🙂

  3. Det finns en möjlighet…

    Jag tror du kan känna dig död till en början. Dina känslor kommer inte våga vidga sig och slappna av. Du kommer vara livrädd att du inte kan förlita dig på dina känslor som varit dig trogen så lång tid.

    Men om du kväver den tanken ett slag, följer med och låter dig själv vara lycklig.. Då kommer du inse att det inte varit förgäves. Du älskar människan, du måste bara bli trygg i att våga göra det. I början kommer det att vara svårt, tror jag. Du är modig, det tror jag. Så stå kvar, och tänk ”Har jag kommit så här långt kan jag lika gärna falla klart”. För annars kommer du fortsätta tänka ordet ”om”, och din chans kanske kommer att försvinna.

    ELLER.. så kommer du bara bli varm. Inga sockar, inga dunjackor eller en pacemaker för att hålla hjärtat igång. HAN kommer vara där, och fylla dina dagar med glädje och kärlek som aldrig förr.

    Jag tror på dig, på er.

    Bamsekram

Kommentera

