Dubbla raggsockar


Okej, jag har slutat hyperventilera. Jag flydde datorn. Och Honom. Ett par timmar på hästryggen och den iskalla vinden piskandes i ansiktet fick paniken att lägga sig. Och tvingade mig att andas djupt. Nej, jag har fortfarande inte riktigt förstått vad det är som händer, men om det nu händer så snart (vilket det MÅSTE göra för om inte så ger jag fanimej upp!) så känner jag mig åtminstone inte lika skräckslagen vid tanken på det.

Jag vet faktiskt inte ens hur vi kom fram till det här. Eller jag kom inte fram till någonting. Jag ordbajsade. Som vanligt. Hade ett av mina, med honom ganska ovanliga, moments då jag inte kunde hålla käften om allting jag på sistone tänkt om honom. Jag bad inte om någonting, förväntade mig ingenting och trodde ingenting, men någonstans där mellan raderna på mina alltför smiley-fattiga meningar måste han ha insett allvaret. Han måste insett det långt före mig när han plötsligt bad om förlåtelse för hans druckna telefonsamtal igårnatt där han mumlat om hur ont det gjorde när det kändes som om jag gled ifrån honom. Igen. Han sa att han inte orkade med det. Att det inte fick bli så igen.

Han måste insett det långt före mig. För helt plötsligt berättar han att han tagit ett beslut. Ord som genast fick mig att haja till (för det är så väldigt sällan ‘beslut’ och Han går hand i hand).

– I’m offering you everything you’ve ever wanted.. And now it seems to me you’re saying you don’t want it anymore?

– No. That’s not it. I’m just afraid of hurting again. I can’t stand no more lies. Not one single little lie.

Det är nog bäst jag tar på mig dubbla raggsockar den här gången. För den här gången handlar det inte bara om att vänta. Den här gången handlar det om att våga stå kvar när han väl hunnit ifatt. Och inte låta mina fötter frysa till is. Och alla ni som kallat mig modig… Jag hoppas ni har rätt. Verkligen.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

