Den enkla vägen


Och mitt i alltihopa sms:ar N. Säger han kört limousin ner till någon mässa i Göteborg. Att det var synd jag inte åkt med. Och jag ler. Jag ler alltid när det har med honom att göra.

Och så tänker jag igen, att nog är det bra synd att man aldrig bara kan ta den enklaste vägen. För det vore så enkelt om det var han jag ville ha. Och om han egentligen ville ha mig. Och om jag aldrig behövde oroa mig för distanser, halvsanningar och ensamma nätter. Och jag tänker, undrar om jag kommer sakna honom? Hans lukt? Hans kramar?

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

