Själv, men inte ensam. Ensam, men inte själv.


”Det bästa med att vara vilse är att man sällan är det själv. Man måste bara lyfta på huvudet och se sig om och snart finner man tusentals vilsna små själar som även dom söker värme och svar.”

Har jag sagt det där? När blev jag så insiktsfull och klok? Och varför har jag inte lyssnat på mig själv oftare? Jag insåg just (efter att ha läst värmande mail och kommentarer som jag inte alls förväntat mig) att jag genom att skapa denna blogg inte bara hjälper mig själv till insikt. Och jag tror att den känslan är mer berusande än någonting annat just precis nu. Att inse att jag faktiskt inte alls är så ensam i min vilsenhet som jag ofta tror. Att det finns tusentals som mig. Grubblande. Sökande. Värkande. Längtande. Och inte för att jag är glad över att andra därute är vilsna, men det gör mig så glad att veta att jag inte är själv om att vara ensam. Eller ensam om att vara själv, jag vet inte riktigt hur det blir.

Så jag vill bara säga tack till alla er som läser och kommenterar och mailar. You make my day. 

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “Själv, men inte ensam. Ensam, men inte själv.

  1. Tusen tack själv!
    Ibland kan även ord ifrån någon annan med liknande problem hjälpa oss till bättre självinsikt och mognad. Få inspiration att sätta ord på sina egna känslor och på det sättet bearbeta det som tynger oss på något sätt.

    Samtidigt som det är en tyngd så älskar man det. För man vet att när det lättar, så tar det med en upp från marken. Det är då man flyger, och känner igen känslan utifrån det.

    Jag tror att vi kommer få flyga igen, även om det gör mig till en idiot. Tack för att du läser och bollar med mig =)

    Kramar

    • Söta du 🙂 Ja du har ju så väldigt rätt i det du säger. Och jag tvivlar inte på att vi kommer att få flyga igen – den som vill får kalla oss idioter, men i slutändan är vi nog det allihopa i alla fall, men so what? Vi har ju varandra. Och när det gäller kärlek så är vi alla idioter.

      Tack tack tack 🙂 Stora kramar!

  2. Käraste du!
    Tack för din kommentar, tack för all tid du lagt på att läsa.
    Tack för att du lät mig hitta dig!

    Jag kommer tillbaka, och jag kommer läsa mer.

Kommentera

