För han får mig att glömma


Och mitt bland breven från Han och minnen av pannpussar fick jag ett sms från N. Han skrev han var på väg hem till en säng som var alldeles för tom. Som vanligt en invit. Och jag som inte har annat än vackra brev med löften om att jag kommer få allt jag vill ha bara jag orkar vänta, och minnen av mjuka, inbjudande läppar mot min panna, erbjöd mig som vanligt att krypa tätt intill honom och låta fingrarna trassla in sig i hans hår. För även min säng är alldeles för tom. Och N får mig att glömma.

Förstulna, okynniga blickar i bilmörkret. Mjuka, skämtsamma gliringar och kärvänliga knuffar. Precis som vanligt. Vi lyssnade igenom skivor från skoltiden. Skrattade ikapp till ljudet av Bloodhound Gangs ”The Roof is on Fire” och åkte karusell på isen. Och som alltid när jag är med N så kände jag mig alldeles tillfreds. Tillfreds när han så fort vi kommit innanför dörren drog mig intill sig och slog sina starka, trygga armar om mig. Tillfreds när jag skrattade åt hans försök att förgäves få tändare att fungera för att han tyckte vi skulle tända ljus. Tillfreds när han med mjuka händer tvålade in min rygg i duschen och leendes konstaterade att mitt hår luktade godis.

Och som vanligt låg vi intrasslade i varandra och småpratade tills vi somnade. Mina fingrar i hans hår, hans andetag mot min halsgrop. Och jag tänkte att det är synd att det nog aldrig kan blir mer än såhär. För hans varma kramar tar andan ur mig varje morgon då jag knuffat honom ur sängen för att han inte ska bli sen. Och innan jag somnar om tänker jag leendes för mig själv att om jag bara finner en man en dag, som pussar mig på pannan som Snyggast i stan och kramar mig som N, ja då behöver jag nog inget mer.

4 kommentarer

Filed under Uncategorized

4 responses to “För han får mig att glömma

  1. roslagsgatan

    Du…
    Va fint du skriver.
    Allt känns så lättläst och varmt.

    … och du en sak till;
    ”om du får henne finns det hopp för mig” skrev du i en kommentar till mig.
    Det finns hopp för dig, svarar jag då.

    😉

Kommentera

