Konsten att inte sova


Maria Mena sjunger om tålamod. Som vanligt simmar mitt nedsläckta rum aldrig i tystnad, men ikväll hör jag knappt musiken. Mitt huvud maler på. Vill inte riktigt låta mig vara, trots att jag faktiskt lyckats tysta det i hela tre dagar och tre nätter medan jag dansat och skrattat mig igenom Stockholmsnätterna. Men jag är på hemmaplan nu. Och hjärtat spelar bortamatch. Kanske bäst så. Det trivs ändå bäst i stadsljuset om natten just nu. Det är alldeles för tyst här. Jag hör ju inte musiken ikväll.

Borde väl försöka sova egentligen, klockan är dags-att-börja-tänka-på-refrängen för många timmar sedan nu. Och jag som skulle försöka vända på dygnet. Istället sitter jag här, med en ny blogg och ett huvud som varnar för framtida regnskurar. Och jag hoppas nog, att nånstans därute bland bloggar och regnbågssjälar och sökare som jag själv, finner jag kanske en vän som vill följa med på den här resan. Eller två. Kanske du?

Välkommen. Känn dig som hemma.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Konsten att inte sova

  1. Pingback: Om årsdagar | I think it's a Rainbow

Kommentera

